.............فرهنگ سازان حضرت حجة بن الحسن (عج)

مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگسازان حضرت حجة بن الحسن (عج)

.............فرهنگ سازان حضرت حجة بن الحسن (عج)

مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگسازان حضرت حجة بن الحسن (عج)

مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگسازان حضرت حجة بن الحسن (عج)
کلمات کلیدی

اهمیت آگاهی بخشی با تقویت باورهای دینی

شعر و شاعری

وصیت نامه حضرت امام علی (ع)

یاران امام مهدى‏ علیه السلام

غیبت امام مهدى‏ علیه السلام

شخصیّت امام مهدى‏ علیه السلام

انتظار فرج

مختصری از زندگانی امام حسین (ع)

فضائل امام حسین (ع)

امام حسین (ع) پس از ولادت

ویژگی های امام کاظم (ع)

مظهر ظلمت و تاریکی تحمل دیدن نور و روشنایی را ندارد.

علت دشمنی هارون با امام کاظم (ع)

زندگانی امام کاظم (ع)

شخصیت امام على (ع)

پیامبر و امام شناسی

نمونه ویژگی ها و فضایل امام علی (ع)

لزوم دوست داشتن امام علی (ع)

علت نامگذاری روز ولادت امام علی (ع) به روز پدر

برتری امام علی علیه‌السّلام بر پیامبران الهی (ع)

اهمیت یاد امام علی (ع) بودن

اهمیت محبت و دوست داشتن امام علی (ع)

اهمیت امامت و ولایت وولایتمداری

ضرورت پاسداری از خون شهدا

ویژگی های دروس حوزوی

خاطره فرد ذی فنون و همه فن حریف

شیوه جلو گیری از گرفتار شدن

حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس

آسیب شناسی علوم دینی و فنون

فرهنگ اصطلاحات علوم

آخرین نظرات
۲۰ اسفند ۹۹ ، ۱۲:۲۷

عید مبعث مبارک

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تبریک بعثت پیامبر خاتم حضرت محمد بن عبد الله (ص)

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

به پاس خدمات جان فرسای این پیامبر بزرگ (صلی الله علیه و آله) ما مسلمانان این روز را جشن می گیرند و در بسیاری از مجالس به مداحی آن حضرت می پردازند.

اهل رسانه نیز، هر کدام به نوعی عرض ارادت خود را ابرا می کنند؛ امید آن که همه ما قدر دان این نعمت بزرگ باشیم و با پیروی از معصومان (ع) سعادتمند در دنیا و آخرت باشیم.

این نمونه ای از تلاش ها در این مورد است: 

پیام 'اقرا باسم ربک الذی الخلق'

این آیه سرآغاز ماموریت بسیار توان فرسا و مشکلی بود بر این بنده برگزیده که جان محمدبن عبدالله (ص) را با نور الهی آشنا کرد.
طنین صدای ملکوتی حضرت جبرئیل برای چندمین بار در فضای خالی غار می پیچد و محمد در حالی که هنوز غرق راز و نیاز با معبود بود، زیر لب زمزمه کنان می گوید 'من که خواندن بلد نیستم' و دوباره همان کلام تکرار می شود و انعکاس صدا در روح و جان خسته محمد (ص) می آمیزد، نویدی بر حیات دوباره انسان گمراه می شود.
ندایی برای ختم رسل با معجزه ای برتر به نام قرآن، بعد از آن همه پیامبران بزرگ از آدم تا نوح، ابراهیم خلیل و موسی کلیم الله و عیسی روح الله می آید تا کشتی نجات انسان را با خاتمیت این سلسله الهی به سرمنزل سعادت به سلامت هدایت کند.
کشتی انسان هایی که در ظلمت شب های بت پرستی، جهل و نادانی خود گرفتار آمده و نیازمند چراغی روشن کننده و هدایت گر برای ادامه راه هستند.
آهسته، آهسته می خواند آن چه را که جبرئیل بر او خواند، قلبش آرام می گیرد رسالتش بزرگ و وظایفش سنگین اما وجودش مملو از احساس نزدیکی و قرب الهی می شود.
شادمان از غار به بیرون می آید در حالی که هاله ای از نور گرداگرد صورت مبارک آن حضرت را فرا گرفته وارد خانه می شود، خدیجه (س) بانوی بزرگ اسلام شتابان به استقبال او می آید و در برابر عظمت وجودی محمد امین که این چنین غرق در نور شده، متحیر می ماند.
آن حضرت همه واقعه را برای خدیجه (س) تعریف می کند و او در حالی که به صداقت، پاکی و درستی محمد (ص) ایمان دارد و قلبش همچون او سرشار از یاد خداست، بی هیچ کتمانی بر پیامبری محمد نبی (ص) گواهی می دهد و ذکر 'اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله' ورد زبانش می شود.
رسالت بزرگ نبوی حضرت محمد (ص) در روز مبعث که امروزه به عنوان عید بزرگ مسلمانان برای رسالت وی پس از آن واقعه بزرگ در 27 رجب آغاز می گردد و خداوند خاتم رسول را برای تکمیل دین آسمانی همراه با معجزه بزرگش یعنی قرآن برای هدایت و روشنی بر روی این کره خاکی همچون چشمه ای جوشان به ودیعه می نهد تا تشنگان توحید و حق پرستی از زلال ناب این رحمت و سخاوت بی کران الهی برخوردار باشند.
امروز روز مبعث است، زمان برانگیخته شدن با پیامی به وسعت مهر، زمان شهادت به وحدانیت و بطلان غیر، زمان جدایی حق از باطل و نیکی از شر، زیبایی از زشتی، جهل از دانایی و عدالت از ظلم و برتری یافتن تمام خوبی ها بر عالمی از بدی هاست.
رسول گرامی اسلام برانگیخته می شود تا در دوران بی ارزشی تمامی ارزش ها، حتی وجود انسان، روزگاری که دختران به جرم دختر بودن زنده به گور می شدند و روح و جسم زندگان هم به بردگی کشیده می شد، با برانگیخته شدنش پیام رهایی، آزادگی و عدالت را به ارمغان آورد.
محمد (ص) می آید و با خود بخشی از دنیای الوهیت را به دنیای مادی پیوند می زند تا سیاهی لات، عزی و هبل را از زندگی مردمان بزداید و آن را با نور وحدانیت هستی بخشد.
و امروز این برانگیختگی را، این بزرگترین عید انسان ها را که زمان رهایی او از تباهی و ظلمت است باید جشن گرفت و نشان داد که پیام اسلامی که آن روز نبی مکرم اسلام (ص) در تنهایی دریافت کرد، امروز دنیایی را با خود همراه کرده و در وجود میلیون ها انسان سیاه و سفید، عرب و عجم، فقیر و غنی نفوذ کرده و جهانی شده است.

همراه ما باشید در ایتا با عنوان دانستی های معصومان علیهم السلام و مدرسه تعلیم و تربیت
@madresehtalim

والسلام مرتضوی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۰
فرهنگسازان حجة ابن الحسن (عج)